Menu Close

Filmo peržiūra „Kaip „Titanikas“ mane išgelbėjo“

BeFunky collage 1

Kovo 28 dieną Pasvalio „Riešuto“ mokyklos ir Pasvalio Mariaus Katiliškio viešosios bibliotekos bendradarbiavimas įgavo dar vieną atspalvį. Jau 3 metus bibliotekas puošia išskirtinis ženklas – spalvota dėlionė „Biblioteka visiems“, šis lipdukas parodo, jog biblioteka atveria duris skirtingų poreikių turintiems lankytojams. O Pasvalio „Riešuto mokykloje mokosi daug skirtingų poreikių ir ASS turinčių mokinių. Bibliotekos vykdoma iniciatyva, subūrė ir pakvietė mūsų mokyklos mokinius, tėvus (globėjus) bei mokytojus į reikšmingą renginį 2023 m. kovo 28 d. Autizmo supratimo dienai paminėti (AAS). Šio renginio metu buvo peržiūrėtas filmas „Kaip „Titanikas“ mane išgelbėjo“ (Islandija, 2020). Šis dokumentinis filmas yra apie pradinių klasių moksleivio Brynjar nenumaldomą norą ištrūkti iš vaikystės autizmo gniaužtų ir tapti aplinkinio pasaulio dalimi. Jo susižavėjimas LEGO konstravimu ir viskuo, kas susiję su „Titaniku“, padėjo atskleisti jo išskirtinius gebėjimus ir talentą. Islandijoje ir pasaulyje yra beveik 2 proc. autistiškų žmonių, ar panašūs skaičiai yra ir Lietuvoje? Kodėl mes bėgame nuo šios temos? Filmas suteikė vilčių, vieni iš jo pasimokė, o kiti pritarė, kad šio islando istorija išties suvirpino širdį.

Po šio tarptautiniuose kino festivaliuose pripažinto filmo peržiūros vyko diskusija, kurią moderavo Pasvalio „Riešuto“ mokyklos elgesio ir autizmo spektro sutrikimų specialistė, logopedė Simona Kondrotienė. Kalbinti tėvai (globėjai) pasidalijo savo patirtimi ir bandymu įtilpti į nustatytus visuomenės rėmus. Filmas Pasvalio „Riešuto“ mokyklos logopedei, dirbančiai su ASS turinčiais vaikais, Ingridai Mainionytei paliko tokį pat gilų įspūdį, kaip ir bendravimas su ypatingais vaikais darbe kiekvieną dieną. Diskusijos eigoje buvo iškeltas klausimas, ko šiems ypatingiems vaikams reikia, norint sekti pagrindinio filmo veikėjo pavyzdžiu? Mūsų mokyklos mokytoja Birutė Ladygienė pabrėžė tikėjimo svarbą, nes visi vaikai turi filme minėtą „X faktorių“ ir yra talentingi. Mokytoja susirinkusiesiems priminė apie praeitais metais bibliotekoje surengtą vieno mokyklos auklėtinio lipdinių parodą. Visi ypatingų poreikių turintys vaikai turi ypatingų gebėjimų: nuo lipdymo, dainavimo iki nuodugnaus pasaulio žemėlapio žinojimo. Tokių didžių „X faktorių“ „Riešuto“ mokykloje yra daug, todėl mokytoja pasiūlė visiems apsilankyti, susipažinti ir iš jų pasimokyti. Bibliotekininkė Lijana Markevičienė, pasidalino, kad šios patirtys, pažintys su Pasvalio „Riešuto“ mokytojomis labai padeda darbe dirbant su ypatingais vaikais, nes biblioteka yra pritaikyta visiems ir tai nėra tiesiog lipdukas ant durų. Pagrindinė mintis, kurią bibliotekininkė išsineša iš filmo yra tai kad mes visi esame vienoje gelbėjimosi valtyje. Ir čia nėra „mūsų“ ar „jūsų“ vaikų, yra visi vaikai, kuriems visiems turi atsirasti vietos laimingai augti ir ugdytis, susirasti draugų, pomėgių ir realizuoti save.

Diskusijos metu Pasvalio „Riešuto“ mokyklos mokytoja Vida Rutienė pasidžiaugė, kad turi nuostabią draugystę su šios bibliotekos šeimininkais – nuoširdžiais žmonėmis. Mokytoja džiaugėsi, kad gali atvykti ten, kur visi tikslai sueina į vieną, kur galima ateiti ir sužinoti kažką naujo, išgirsti naujas pasakas, istorijas. Šią biblioteką galime vadinti pilimi, kurioje visada randame svarbiausias vertybes, galime dalyvauti edukacijose, parodose ir visada yra kviečiami, laukiami.

Pasibaigus diskusijai buvo padaryta išvada, kad kiekvienas esame unikalus, turime savo išskirtinius gebėjimus, nesėkmes ir į viską mums reikia pažvelgti kitu kampu, kad tie gebėjimai būtų pastebėti. Pirmiausia turi būti gera komanda ir niekada nepasiduoti!

BeFunky collage 1

Skip to content